דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 סיבות להשתמש במנשא לתינוק 

מאת    [ 27/05/2014 ]

מילים במאמר: 864   [ נצפה 1608 פעמים ]

1. מנשא מקנה תחושת ביטחון.

התינוק בסדר? הוא נושם?
כשהתינוק במנשא, אתם בשליטה. אתם יכולים לדעת בודאות שהתינוק נושם, מרגיש טוב, ואינו סובל משום דבר. אפשר לשים לב לאיתותי מצוקה או רעב הרבה לפני שמתחיל בכי ממשי. והכי טוב? זה לא מפריע להתפנות במקביל לעיסוקים אחרים. אם רוצים לבדוק שהתינוק בסדר, צריך רק להציץ לתוך המנשא. תחושת הוודאות הזאת יכולה להקל מאוד על ההורים בשבועות הראשונים של ההורות.

2. מנשא מסייע בקידום של התפתחות מוטורית.

איך תינוק יתפתח אם הוא במנשא? הוא לא יכול לזוז שם? אז זהו, שנשיאה במנשא דווקא רק עוזרת! תנוחת בטן לבטן במנשא מדמה שכיבה על הבטן, ומסייעת בחיזוק חגורת הכתפיים. תנוחת בטן לבטן במנשא מומלצת במיוחד לתינוקות שלא מסכימים לשכב על הבטן ולכן שרירי הצוואר שלהם חלשים מדי. נשיאה בפישוק כפי שמומלץ ע"י אורתופדים מגמישה את המפרקים, מסייעת במיקום נכון של מפרק הירך ומקלה על התינוק להתקדם אחר כך לזחילה. נשיאה על גוף בתנועה, מפתחת את מערכת שיווי המשקל ותורמת לישיבה, עמידה והליכה יציבות בעתיד. 

3. מנשא ממלא אתכם בהורמון האהבה.

בכל פעם שאנחנו מקבלים חיבוק אוהב משתחרר בגופינו "הורמון האהבה"- אוקסיטוצין, המוכר יותר כמזרז לידה ומשחרר חלב אצל מיניקות. למעשה הוא מעניק תחושת אמון ובטחון בכל מצב, לא רק בלידה ובהנקה. נשיאה רבה של התינוק מסייעת לשחרור אוקסיטוצין בגופו של ההורה, ולכן שימוש אינטנסיבי במנשא מאפשר להורה לחוות את ההורות באופן נעים ומענג יותר ולהתמודד טוב יותר עם מצוקות וחרדות.

4. מנשא עוזר לתינוק לגדול עם יותר בטחון.

דמיינו שאתם יצור קטנטן בארץ של יצורים גדולים וקולניים. דמיינו שיש לכם ענק אחד ששומר עליכם, ואתם סומכים עליו. עכשיו דמיינו שאתם נישאים על גופו של הענק הזה. אתם רואים את הענקים האחרים בגובה העיניים , לא מלמטה. אתם שומעים אותם מדברים עם הענק השומר שלכם, ומרגישים בשפת הגוף שלו אם הכל בסדר. אם משהו מפחיד אתכם- אתם פשוט מחביאים את הראש בחזה שלו ומרגישים מוגנים. צריך להוסיף?

5. מנשא יכול להקל על ריפלוקס.

התינוק פולט אחרי כל ארוחה? כל היום על הידיים? תינוקות עם ריפלוקס צריכים להשאר בתנוחה אנכית לאחר כל האכלה, והורים רבים מוצאים את עצמם כל היום עם תינוק בידיים שאי אפשר להניח אפילו לחמש דקות. מנשא פותר לכם שתי בעיות במכה אחת: התינוק נישא בתנוחה אנכית (כן, זה אפשרי מלידה) ולכן פולט פחות וסובל פחות, והידיים שלכם פנויות ואפשר לתפקד. גם אם התינוק נשאר עליכם פרקי זמן ארוכים אתם לא מנוטרלים.

6. מנשא מסייע ותומך בהנקה.

קשיי הנקה בשבועות הראשונים נפוצים מאד. הרבה אמהות משקיעות מאמץ כדי לעלות על מסלול של הנקה טובה ללא כאבים ובעיות. כדאי לדעת שמנשא הוא אחד האמצעים שעוזרים לסייע בביסוס הנקה טובה. כשתינוק מסרב להתחבר לשד ולינוק, ידוע שמגע אינטנסיבי  עור לעור עשוי לסייע, ואין יותר טוב מלספק לו את המגע הזה במנשא. זוכרים את האוקסיטוצין? כשאוקסיטוצין משתחרר בגוף שלך בעת הנשיאה במנשא הוא יכול לסייע גם בשחרור אפקטיבי יותר של חלב. לאמהות שויתרו על הנקה שלא מרצון, המנשא הוא אמצעי מצוין לספק לתינוק שלהן את תחושת הקרבה שרצו להעניק לו.

7. מנשא עוזר להקל על כאבי בטן.

לפני שקונים את כל מדף התכשירים והטיפות בבית המרקחת, יש משהו ממש פשוט שיעזור להקל על גזים: הרפייה. כשהגוף רפוי, כל דבר פחות כואב. איך אפשר לעזור לתינוק להרפות את הגוף? למשל, להשתמש במנשא המאפשר תנוחה עוברית ומכורבלת, כמו ערסול או תנוחת בטן לבטן, כשהרגליים מקופלות וקרובות לבטן, והבטן הכואבת לחוצה היטב כנגד גוף ההורה. כשהגב ארוך ועגול ורפוי, מערכת העיכול עובדת טוב יותר ויש פחות כאבי בטן.

8. מנשא מאפשר לאבא לקחת חלק פעיל יותר בטיפול בתינוק.

לאמהות יש תשעה חודשים של הכנה גופנית ורגשית לתינוק החדש, ומערכת שחרור הורמונים שמתוכנתת ליצור דחף היקשרות חזק מרגע הלידה, אבל מבחינת האב ההריון והלידה הן חוויה שכלית בלבד. לכן לפעמים יש לאבא קושי להתחבר אל התינוק, או תחושת חוסר אונים מחוסר היכולת לספק את צרכיו הראשוניים. נשיאה במנשא היא דרך מצוינת לאפשר לאב לחוות את ההורות בצורה יותר גופנית ורגשית, ולחלוק עם אמא את הטיפול בתינוק. אם אמא מיניקה, המנשא מפצה על הבלעדיות של האם בהנקה, ומאפשר גם לאבא להרדים ולהרגיע את התינוק. הידיעה שיש לאבא את היכולת להרדים את התינוק במנשא עוזרת בעיקר לאמהות שמתקשות לשחרר...

9. מנשא פותר בעיות שינה.

מה יותר חשוב משינה טובה לתינוק קטן? כולם יודעים שתינוק שישן טוב ביום, יישן טוב גם בלילה, ותינוק שישן טוב בלילה- יהיה רגוע ונינוח ביום (וגם ההורים שלו). אם במשך היום התינוק לא נרדם, ואתם כל היום כבולים לעריסה בחדר חשוך ושקט ומלטפים וטופחים ומהמהמים, אפשר פשוט לשים את התינוק במנשא ולהניח לו להרדם ולישון עליכם, כשאתם עוסקים תוך כדי ההרדמה בעניניכם. לאחר שירדם ויכנס לשינה עמוקה וטובה תוכלו להעבירו למיטה, אם תרצו, למרות שאין דבר יותר ממסטל מתינוק שישן עליכם!

10. מנשא זה פשוט כיף גדול!

תכלס? אנחנו אוהבים לעשות רק מה שכיף ונעים לנו. ולשאת תינוקות זו באמת הנאה גדולה. מה יותר טוב להרגיש את המתיקות הזאת קרוב ללב ולנשק ולהסניף את הראש הריחני הזה בלי הפסקה? נשיאת תינוקות היא לא אידאל , אלא כיף. כשזה לא מתאים , יש גם עגלה, ואם זה לא נוח- אפשר וצריך לבדוק למה. נסיתם להשתמש במנשא ולא הלך? לא כדאי לוותר מיד. מבחר המנשאים היום גדול ואפשר להתאים לכל הורה את המנשא הנוח והמתאים ביותר עבורו. תנו לעצמכם ולתינוק שלכם צ'אנס להנות ממנשא טוב. 

---


עכשיו אתם יודעים למה כדאי להשתמש במנשא לתינוק- אבל איך בוחרים?


המנשא הנכון- אתר המנשאים הישראלי 



  • מבחר מנשאים לתינוקות מלידה עד גיל 3- כל המנשאים במקום אחד

  • מדידה, הדרכה והתנסות לפני הקנייה

  • מדיניות החזרות והחלפות גמישה, השכרה, יד שניה וטרייד אין


התקשרו עכשיו לקבוע פגישת יעוץ אישית! אורית 052-8468215




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב